Anketa

Používate pri turistike GPS?

Áno (61 %)

Čas:

9 h. z toho moto 2.45 h. a 6.15 h. prehliadky +jedlo i pitie z vlastných zásob

Cestovné:

sa platí vodičovi po návrate do cieľa

Poplatok:

400/200 Ft do Tájház v Edelényi

Poznámka:

Účasť potvrdiť do 10.11 2018. Zmeny dostanú iba prihlásení.

Počasie:

ideme za každého počasia. Iba počas výstrah 2. a 3. stupňa nie.

Pozývame Vás na autotúru v utorok 27.11.2018 údolím Bodvy do miest, kde som už bola, ale s inou posádkou.

Okrem pre mňa známych miest sa zastavíme ešte v Szendrôláde a v Búdoskútpuszte na výrobky z mangalice.

Nič však dopredu vybavovať na pevno prehliadky nebudem, len sa opýtam ako ich vyhliadaťm ak tam dôjdeme a či môžeme prísť. Ak budú mať mobil tak, ak už budeme sedieť v aute tak im odošlem smsky, že ideme.

Nakoľko skoro slnko zapadá tak jedlo a pitie z vlastných zásob. Na to bude vyhradených cca 2-3 x 15 min. v rámci prehliadok.

V Edelényi navštívime iba okolný park kaštieľa. Dnu nie, lebo čas na to nemáme a je aj pridrahý. Tam sa môžme vrátiť cez jeden z ich štátnych sviatkov alebo keď sa prihlásia na deň kultúrneho dedičstva konajúce sa u nich kazdoročne v septembri okolo 17.9.

Navštívime borsodi tájház - skanzen s 3 stavbami tam a poprípade aj  miesto hradiska. Otvorený medzi 8.00-16.00 h. okrem po. a ne. Ak bude čas tak jedine na kávičku s pečivom v Edelényi, kde si okolo kaštiela iba park pozrieme.

V Szalonne budete obdivovať zvonka stavbu kostola so zvonicou z arpádovskych čias.

Cestou späť sa zastavíme na jednej mangalica farme na nákup a možno aj v Szendrô, lebo je tam jedna zvláštnosť, že tento okres má 2 okresné mestá. Do toho okresu patrí časť Cserehátu, celý Tornai dombság a NP Aggtelek - krasové územie. Čiže od nich až po hranicu celé údolie Bodvy patrí tam.

Niektoré úrady sú v Szendrô a iné v Edelényi, lebo zo začiatku bolo Szendrô okr. mestom a potom uzákonili Edelény, ale občania v Szendrô boli proti a tak niečo je tam a niečo tu.

To sme sa dozvedeli na potulke po Szendrô pred pár rokmi. Potulka bola zdarma a počas nej sme navštívili 2 kostoly a 1 múzeum, lebo ďalšie 2 sme ešte skôr videli počas inej autotúry a plus sme vyšli aj na hrad s vyhliadkovou vežou. Jedine do objektov sa niekde platilo.

No okresný súd nie je ani v jednom z nich, lebo ten je až Kazincbarcike čiže v inom okresnom meste. To zas viem z jednej príhody, ktorú sme tam zažili, ale pre nás sa skončila dobre, lebo my sme boli v práve.

Ak bude čas tak si obzrieme aj perkupský sloh v Perkupe. Obdobný je aj v Bodvaszilási, ale prehliadku tejto obce si necháme na decembrový alebo iný bio trh v budúcom roku.

Harmonogram:

7.30 h. Košice, Železníky - cez Turňu n/B. 57,8 km/50 min. Perkupa ref.kostol 8.20/9.00 h. foto domov perkupského slohu na tej ulici

9.00 h. Perkupa, ref.kostol - 5,3 km/6 min. Szalonna stred.kostol 9.10/9.30 h. foto zvonka

9.30 h. Szalonna stred. kostol - 13,5 km/13 min. Szendrolád, Fô út smerom k cint. 9.45/10.15 h. foto zvonka 2 kostoly vedľa seba

10.15 h. Szendrolád, cintorín - 4,7 km/5 min + 10 min. zast. na konci obce s foto na zákrutu Bodvy pred zvodidlami = 15 min. Edelény, Borsodi tájhaz s hradiskom vedľa 10.30/12.00 h.

12.00 h. Borsodi Tájház - 2,2 km/4 min. Edelény, kaštieľ park 12.05/13.30 h. park a obed z vlastných zásob + kávička v cukrárni s pečivom 25 min. vrátane

13.30 h. Edelény, park  - 12,1 km/15 min Búdôskút puszta 13.45/14.15 h. nákup výrobkov na farme chovu mangalíc p. Bariho

14.15 h. Búdôskút puszta, farma Bari - 6,4 km/10 min. Szendrô, Gacsai u. 14.25/15.00 h. ruiny hradu s výhľadom

15.00 h. Szendrô, rozhľadňa - 18,9 km/18 min. Bodvaszilás, Baráti kôr Tájház 15.20/16.00 h. pálenky a vína z odrôd v okolí a lesných plodov

16.00 h. Bodvaszilás,  2 x Tájhaz na hlav nom ťahu 48,7 km/43 min. Košice, Železníky 16.45/17.00 h. vyučtovanie

Moto: 170 km/2.44 h. čiže 2.45 h. zaokrúhlene.

Pešo:

Turistické noviny

TouristportalTúryTuristikaVybavenieReportážeGaléria

Všetky práva vyhradené 2018, www.touristportal.eu, powered by ENABLE
tvorba web stránky, tvorba web stránok, tvorba webstránky, tvorba webstránok, tvorba webu