Anketa

Používate pri turistike GPS?

Áno (62 %)
Nie (38 %)

Novinky emailom

20/05/2018
XXII. autotúra: do miest, kde sme už boli, ale sa časom k lepšiemu zmenili

Trasa:

Poplatok:

1500 Ft., hrad + 1200/800 Ft, jaskyňa. Zvyšok zdarma + vreckové

Zaujímavosti:

Avas rozhľadňa, hrad, vodopád, visuté záhrady, jaskyňa,výhľady, pamätníky

Poznámka:

Účasť potvrdiť obratom, lebo miest je málo a auto iba jedno, už do polovice obsadené

Účastníkov:

Počasie:

polojasno, chladným vetríkom s 21 stupňami cez deň a v jaskyni 10 stupňov ako ráno doma

Priebeh:

Celá trasa prebehla bez závad iba z hradu nám zhaprovala GPS, ale sme ju opravili iným zadaním cieľa

Zhodnotenie:

Posádke sa trasa páčila a vodič jazdil bezpečne takže sme sa domov vrátili plný dojmov a zážitkov.

Pozývame Vás na autotúru v turičnú nedeľu 20.5.2018 pamiatkami Miskolca a Lillafuredu. Síce sme tam už boli, ale umelý vodopád bol vyschnutý, visuté záhrady neexistovali a hrad bol v ruinách. Teraz to všetko je zrenovované a v plnej kráse.

Do vápencovo-tufovej čiže presnejšie žriedlovcovej  jaskyne Anna vstupné 1200/800 Ft, Trvanie 30 min, ale minimum 10 osôb, tak verím, že tam aspoň tých 5 bude.Vstupy su na celú h. od 10.00 h. Tak buď na 10.00 alebo na 11.00 h. No skôr na 11.00 h.a predtým obzrieť okolie, ktoré je hneď v jej blízkosti.

Odtiaľ na hrad (9.00-18.00 denne), kde bol udelený Košiciam ako prvému mestu v máji erb.

Vstupné do hradu 1500 Ft, nakoľko tam bude podujatie a vtedy zľavy nie sú.

Avas s rozhľadňou a  vyše 800 pivnicami i 300-400 ročnými si pozrieme už bez podujatia, ale verím, že nejakú pivnicu či obchod so sudovým vínom tam otvorený bude, lebo oni majú Turice ako štátny sviatok.

No Avas na koniec až po hrade. Kaviareň bude otvorená ako zvykne byť do 22.00 h. Už mi odpísali v rámci FB cez mesenger.

Visuté záhrady v Lillafurede sú pri jaskyni sv. Anny a vodopáde. Vtedy tam bola len vysiata tráva a dnes sú tam kvetinové záhony. Jaskyňa je otvorená od 10,00 do 17,00 s posledným vstupom o 16.00 h, ale s počtom minim. 10 osôb. No odpísali, že i pod 5 osôb, hoc aj s jedným pôjdu.

Plán je taký, že najprv Lillafured. Potom hrad a nakoniec Avaš s pivnicami i rozhľadňou. Nákupy iba na konci pod Avasom alebo, ak budú nejaké trhy aj pri hrade. Alebo po hrade múzeum s galériou a tak rozhľadňu a záverom ref. kostol a po ceste máme aj r.k.kostol.

Harmonogram:

8.00 h. Košice, Železníky - 98,1 km/1.39 h. + 10 min. pamätník na hranici 2 žúp a 5 min. foto brál pri Molnár csárde = 1.54 h. Lillafured, palota 10.00/12.00 h. jaskyňa Anna, vodopád a visuté záhrady

12.00 h. Lillafured, hotel - 6,8 km/12 min. + 10 min. foto skalnej steny v doline = 22 min. Diósgyôr vár, parkovisko medzi arénou a hradom zdarma 12.30/14.40 h. prehliadka hradu  s ukážkami remesiel na nádvorí hradu i s mini  predstavením + trhy mimo hradu

14.40 h. Diósgyôr, hrad - 10,5 km/18 min. Avas, kilátó 15.00/15.30 h. výhľad na mesto.

15.30 h.  parkovisko pod Avasom medzi pivničkami  - 18,9 km/26 min. Szikszó, Garbóci cukráreň 16.00/16.30 + nám. s vyrezávanou bránou a sochou vezíra Abu.

16.30 h. Szikszó, penzión s cukrárňou - 67,5 km/57 min. Košice, Železníky 17.30/17.45 h.

Moto: 201,8 km/3.32 h.

Malé zastávky na trase 25 min.  Potom 2 x 30 min. = 1.00 h.  zastívky a 2.00+2.10 tie najdlhšie.

Dokopy KPČ  5.35 h.

Alebo:

14.40 h. Diósgyôr hrad - 9 km/18 min. Muzeum Herman Otto, Gôrgey Artúr 28 15.00/17.00 h. Pannonia tenger 1400/700 Ft + galéria zdarma Inak 1000/700 Ft.

17.00 h. Obrazáreň s prírodovednou časťou - 1,4 km/5 min. Avas TV rozhľadňa 17.05/18.00 h.

18.00 h. Avas kilátó - 3,6 km/8 min. reform kostol pod Avasom pôvodne zo 14. stor., prestavaný v 16. stor. s menšími úpravami v ďalších stor. 18.10/18.30, ak sa i dnu dostaneme.

18.30 h. Kostol, Papszer u. 14 - 85,9 km/1.20 h. Košice, Železníky 19.50/20.00 h.

To Alebo nebolo, lebo sme sa báli, že to za tie 2 h. predsa len nedokážeme poprezerať a už sme boli unavení z tých strmých schodov na hrade tak sme zamierili rovno na Avas. Už sme nešli ani do kostolov, lebo všetky cestou zhliadnuté boli tiež pozatvárané. Tak sme sa už neunúvali ani k tomu pod Avas a i preto, lebo občas blbla aj GPS, ktorá nám ukazovala ako ísť cez mesto.

No cestou tam sme sa stavili pri pamätníku bojov z dec. 1848 na hranici 2 žúp a to Abovskej a Boršódskej a späť zas v Garbóczi cukrárni penzióna v Szikszoó s pamätníkom brány Abova, lebo takýto prívlastok to okresné mestečko i má.

Okrem múzea sme videli všetko a v Hámorskej doline sme sa pristavili i pri 2 zaujímavých skalných výtvoroch a to bralách a stene.

Nakoľko sme v jaskyni dostali vstupenku na zľavu i do ďalšej jaskyni poblíže tejto, kde sme boli, tak tam pôjdeme na jeseň, aby sme to stihli v platnosti tejto vstupenky.

V jaskyni nás sprievodkyňa pobádala k foteniu zaujímavých útvarov i do výklenkov, kde vidno do komínov s výzdobou. Len sme nesmeli používať blesk, lebo vraj to spomalí ich vývin a ani sa dotýkať, lebo sa zablokujú. Tam je fotenie zdarma. Prehliadka sa preto o 10 min. i predĺžila.

Zašli sme si pozrieť aj hotel zvnútra, kam nás vpustili a po 12.00 sme vyrazili na hrad. Pri hrade som si kúpila liečivý tekvicovo-slnečnicový med 0,5 k/900 Ft z Háromhuty, časť Óhuta.

Tu sme boli od 12.30 do 14.40 a odtiaí sme sa rozhodli  ísť radšej rovno na TV vežu s rozhľadňou na Avasi ako do múzea. Pivnice i obchody boli cestou v Miskolci pozatvárané a kaviareň na rozhľadni zas pre nás pridrahá. Preto sme sa pokochali iba výhľadom na mesto, kde je zdarma prístup a šli smerom domov.

Z rozhľadne sme odišli o 15.30 h.

Cestou sme naďabili na otvorenú cukráreň v Szikszó, kde sme sa občerstvili i pozreli vyrezávanú branu s Aba vezírom pod starým brestom. Okresné mestečko Szikszó má i prívlastok Brána Abova od nepamäti.

Odtial sme odisšli o 16.30 domov, kde sme došli o 17.30 h.

WC a parkoviská boli všade zdarma. Niečo málo sme minuly i na súveníry.

Len GPS viedla vodiča inými smermi mestom ako mne to udala web stránka mapa-mapy.cz a niečo sme stratilia aj hľadaním parkoviska, alebo vracaním sa, ak sme to prešli. Pri hrade nás GPS točilo dokolečka, kým sme sa konečne z toho bludiska vymotali a to všetko potom km zvyšuje.

Takže na konci to bolo 225 km/4.15 h.

Vždy je rozdiel medzi plánom a skutočnosťou, lebo inak ho vedie GPS a inak mi to plánuje horeuvedená stránka.

Svetadiel:

Turistické noviny

TouristportalTúryTuristikaVybavenieReportážeGaléria

Všetky práva vyhradené 2018, www.touristportal.eu, powered by ENABLE
tvorba web stránky, tvorba web stránok, tvorba webstránky, tvorba webstránok, tvorba webu