Anketa

Používate pri turistike GPS?

Áno (62 %)
Nie (38 %)

Novinky emailom

12/05/2018
OSR: za bylinami pod Železný vrch

Trasa:

8.30 h. Opátka - dolina Košariská - Plichtov diel - Ráztoky - Tokáreň - Košická Belá 14.30 h.

Pridal:

Zaujímavosti:

nové zákutia a výhľady

Poznámka:

Účasť potvrdiť najneskôr deň dva vopred. Zmeny dostanú len prihlásení.

Účastníkov:

Počasie:

slnečné, s vánkom v lese príjemne

Kvalita:

neznačkované

Priebeh:

Objavili sme nové chodníky na preskúmanie. Videli sme vlčie stopy i vlčí trus.

Pozývame Vás v sobotu 12.5.2018 za bylinami do prírody.

Už jazdí spoj z Košíc do Opátky.

No spoj máme aj z Opátky o 12.50 h.

Ak nájdeme zostup do Potokov ku prameňu či krmelcu, tak na zast. tam je to 7 km a busy tam máme  17.04 či 17.50 h.

Cesnaková dolina sa po 10 rokoch zmenila na nepoznanie, lebo byliny sme objavili až horných partiach doliny, kde sa dolina rozvetvuje a je tam viac potokov ako vtedy. No oplatilo sa tam vyštverať, lebo pri tom potoku sa im dobre darí a sú krásne veľkolisté, nie ako v poblíže nášho mesta v tom cirkevnom lese. No našli sme i také, ak boli ďalej od potoka v oblasti chodníka vedúceho pod Plichtov diel ci iný diel.

Na mapách sú názvy tých dielov rozdielne. Tie názvy Ondášov, Barandov a Plichtov diel sú totiž v rôznom poradí. Ja sa orientujem podľa freemaps názvov.

No chodník nás zaviedol na rázcestie pod jeden z tých dielov. Na pravo sa objavoval náznak lúky, z ktorej sa vykľula známa lúka okolo ktorej zvykne viesť Magnezitárske všeličo, preto sme sa rozhodli ísť smerom do Košickej Belej, lebo tam pri tej breze na druhom konci lúky na rázcestí ciest sme si podľa kompasu v mobile nasmerovali mapu a vybrali chodník vedúci tým smerom. Ten chodník som už v minulosti šla opačným smerom tak som vedela, že zíde dole, ale okľukou, lebo je to lesná široká cesta so stopami pneumatík a tie smerujú vždy na skládku a do dediny ak majú klesajúcu tendenciu. V dolnom úseku sa rozšírila až na dvojsmernu lesácku cestu.

No v obci nás sklamali hostince, lebo ani jeden neotváral podlľa otváracich hodín, ale od buka do buka. Aspoň, že na cintoríne majú pitnú vodu a nie ako u nás nepitnú.

Okrem toho dole sa dá zísť k zast. novou skratkou po schodoch cik - cak a nie po žltej značke cez obec po väčšom obluku.

Žltá značka sa k nám pripojila až v mieste cyklo chodníka a i naučného či miestneho chodnika, ale my sme sa i tak od nej odklonili, lebo je lepšie íst popod frekventovanú komunikáciu ako vrchom cezeň kade značka vedie. A v obci nám skratku poradili miestni.

Nakoľko sme mali dosť času tak sme si pozreli aj dedinu hľadaním otvoreného občerstvenia. Miestni tvrdili, že jedno je otvorené od 14.00 a druhé otvára o 16,00 h. No pravda bola taká, že to, čo malo byť otvorené tak otvára až po 18.00 h. a to čo malo otvoriť o 16.00 tak otvorilo až o 17.00 h.

Je ľahšie načmárať na bránu nový čas otváracich hodín ako si dať žiadosť na príslušne orgány o ich zmenách. Alebo to hneď príde sa pretiahne z 15 min. na hodinu a majiteľlka pride v čase príchodu spoja do obce, kedy niet času tam zabehnúť občerstviť sa, lebo pohostinctvo nie oproti zastávky spoja.

A potom sa čudujú, že im biznis nejde, ak otvárajú až v čase posledných spojov z obce, kedy už turisti čas zájsť na občerstvenie nemajú.

No hlavne, že si narobili 2 nové okruhy, ale dať niečo pod zub to už nedokážu. Niet kam si kultúrne odskočiť ani na toaletu. Niet suchého záchoda ani pri kostole. Tak sa musí hľadať miesto kam i kráľ pešo chodí, kde nevidno, pri dlhšom čakaní na spoj.

Svetadiel:

Turistické noviny

TouristportalTúryTuristikaVybavenieReportážeGaléria

Všetky práva vyhradené 2018, www.touristportal.eu, powered by ENABLE
tvorba web stránky, tvorba web stránok, tvorba webstránky, tvorba webstránok, tvorba webu