Novinky emailom

05/05/2016
Trekland Trip - Martinské hole

Autor: touristportal.eu - [TouristPortal]

Je 5 hodín ráno a zvoní mi budík. Nastáva každodenný ranný rituál, do ktorého ešte musím začleniť prípravu jedla a zbalenie batohu. Kto by chcel tip na rannú rozcvičku, tak je to: odomykanie dverí o 5:58 a stihnúť MHD o 6:00. Ale neodporúčam sa ním inšpirovať. :-)

Chodník na Martinských holiach v okolí vysielača.

Kam to vlastne idem? Na Trekland Trip - Martinské hole (23.04.2016), v poradí 3. turistickú akciu Treklandu. Zraz bol naplánovaný na 6:30 pre žilinskou predajňou a autobus do Kuneradu odchádzal o 6:50. Toľkoto k ranným časom.

Posledné stopy snehu.

Počasie hlásilo zamračené s večernými zrážkami. Ráno však svietilo slniečko a ja som ľutoval, že som nechal doma svoje Julbo okuliare. Autobus nás vysadil priamo pod Kuneradským zámkom, ktorý pre stromy odtiaľ ešte nie je vidieť. Je tu však konečná, takže určite nezabudnete vystúpiť. Po krátkom privítaní za mierne zatiahnutého, ale stále slnečného počasia, vyrážame.

Vyhorený Kuneradský zámok (archív)

Kuneradský zámok je naozaj skvostná budova. Teda bola by. V roku 1916 ho podľa vtedajšej francúzskej architektúry nechal vystavať gróf Valentín von Ballestrem. Luxusný kaštieľ, podobný zámočkom na rieke Loire, mal vlastnú vodnú elektráreň a mal slúžiť aj ako cisárske letovisko. Rakúsko-Uhorsko sa však medzitým rozpadlo. Najprv slúžil ako rodinné lovecké sídlo, neskôr partizánom počas Slovenského národného povstania a ku koncu ako liečebný ústav. Počas svojej presne 100-ročnej histórie bol vypálený, zoštátnený, zrekonštruovaný, sprivatizovaný a nakoniec v marci 2010 druhýkrát vyhorel počas rekonštrukcie strechy. Momentálne je v chátrajúcom stave a je otázne, či ešte niekedy privíta návštevníkov. Veríme, že áno.

Ukážka uhlíkového filtra MSR.

Ideme po žltej turistickej značke smerom na hrebeň Malej Fatry - Martinské hole. Popri spevnenej ceste sa tiahne Kuneradský potok. Akcie Treklandu sú zakaždým s nejakou pridanou hodnotou a ani tentoraz tomu nebolo inak. Zastavujeme. Je načase sa zoznámiť a rozprúdiť krv. Na scénu prichádza vodný filter MSR Miniworks EX microfilter. Kto chcel, mohol si zasúťažiť vo filtrovaní na čas do fľaše NALGENE.

Súťaž vo filtrovaní vody.

Prichádzame na Veterné (1442), na ktorom paradoxne nefúka. Nálada je dobrá, počasie tiež. Prechádzame vrcholom Vidlica (1466), kde sa oddeľuje štvorčlenná skupinka a pokračujeme na Veľkú lúku (1476). Veľká lúka je najvyšším bodom dnešného dňa. Vietor zosilnel a my schádzame o čosi nižšie na Chatu Martinské hole (1246). Je to najstaršia chata na svahu Martiniek a zároveň príjemné miesto s dobrou kuchyňou. Po chutnom obede prichádzajú na rad batohy THULE. Konkrétne boli predstavené modely STIR 35 a CAPSTONE 32. Nasledovalo niekoľko zábavných súťaží a kto dával pozor, mal navrch. :-)

Súťaženie s batohmi Thule

Vraciame sa na hrebeň, míňame vysielač na Krížave a smerujeme na Minčol (1364), druhý hlavný vrchol tejto akcie. Po krátkej pauze pokračujeme ďalej po červenej značke, cez lúky, ktoré stráži vojenské delo.

Minčol (1364 m)

Delo pod Minčolom

Keďže mnohým vytrávilo, dobre padne ochutnávka expedičnej stravy španielskej značky FORESTIA. Začína mrholiť, čo však nikomu nevadí. Pokým sa varí voda na čaj a kávičku GROWER`S CUP, bavíme sa rozkladaním ohňa pomocou noža a kresadla Swedish FireKnife a drievka Tinder-on-a-Rope od LIGHT MY FIRE.

Tešíme sa na kávičku.

Zapaľovanie ohňa s kresadlom Light My Fire.

Čas pokročil a tak ideme ďalej. Od sedla Javorina je znova spevnená cesta. Pred nami je už len kúsok. Presne po 9-tich hodinách a 25-tich kilometroch prichádzame do Strečna. Aj tentokrát nám počasie prialo a my sme bohatší o nové zážitky.

Ukážka prípravy Forestie.

text a foto: Michal Deliman

Fotogaléria ku článku

Partneri

Turistický bazárSzlovakia-utazas
lacná dovolenka, last minute dovolenka, CA Androméda tour Liptovský MikulášFROGYWEAR - Pohodlné merino oblečenie na outdoor/travel/leisure aktivity. Šité na Slovensku.
Enable - tvorba web stránok, webdizajnOutdoor Club - turistika a značkovanie
LED baterkyDenník Relax
TouristportalTúryTuristikaVybavenieReportážeGaléria

Všetky práva vyhradené 2017, www.touristportal.eu, powered by ENABLE
tvorba web stránky, tvorba web stránok, tvorba webstránky, tvorba webstránok, tvorba webu